Omtale og videoer m.m. af Skiburgeren

Skiburgeren gennem tiden

Skiburgeren opstår for en kort bemærkning i 2021

Se artikel om Skiburgeren og Fritidsfestivalen den 22. august En bid af Roskilde

Ny festival-aflysning: Sporten rammes hårdt

Se artikel om konsekvensen ved en evt. aflysning omtalt i Roskilde Avis 10. marts 2021 Ny festival-aflysning: Sporten rammes hårdt - sn.dk - Roskilde

Skiburgeren på Roskilde Festival 2020

Se Nyhed om Skiburgeren på Roskilde Festival 2020 og om udsendelse på TV2.
Se også en hjemmelavet video fra udsendelsen den 4. juli 2020.

DR om Skiburgeren på RF2019

“Legen­da­risk burgerbod har kun åbent fire dage om året: ’Folk tigger om vores gen­nem­s­ve­dige t-shirts’”

Roskilde Festival 2018 - Mad fra alle verdenshjørner

Skiburgeren medvirkede i Kanal Roskildes udsendelse:

Ekstrabladet - de kendtes ritualer 5. juli 2014

http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article4909156.ece, som omtaler Skiburgeren.

Politiken - søndag den 7. juli 2013

Skiburgeren er et ikon på linje med Orange scene og Nøgenløb.

Skiburgeren og festivalen bygget i Lego

Skiburgeren 2019

Tak til alle, der deltog i arbejdet omkring Skiburgerboden og som gjorde det muligt at producere over 24.000 burgere og røstibakker. Og en særlig tak til de medlemmer, der har lagt stor energi og mange timer i planlægningen og organiseringen af arbejdet under festivalen. Det var også dejligt at opleve den tilslutning vi fik fra klubbens medlemmer, da vi kort før festivalens start stod og manglede medarbejdere.

Den samlede omsætning ligger lige under niveauet for sidste år, og det er et rigtig fint resultatet. Det nåede vi, selv om vi havde kortere åbningstid, ca. 35 færre medarbejdere og en ny placering i forhold til sidste år. Så også i den kommende sæson vil indtægten fra Skiburgeren, kunne bruges til at understøtte gode klubaktiviteter.

Hvad fik vi så produceret under festivalen? Det største salg var selvfølgelig den legendariske Skiburger, men Snowboard Burgeren fulgte pænt med. Desuden havde vi pænt salg af vores nye produkt, Rösti Triplet, en bakke med 3 stk. rösti og dressing.

Produktionen fordelte sig som angivet nedenfor:

• Skiburger                      ca. 10.200
  • 360 Gr. Burger               ca.  3.900
  • Rösti Burger                   ca.  2.100
  • Snowboard Burger          ca.  5.200
  • Rösti Triplet                    ca.  1.200

I Skiburgeren har vi lagt stor vægt på at sælge et velsmagende kvalitetsprodukt, og vi havde i år ekstra fokus på produktionen af burgerne. Og det ser ud til at være lykkedes ganske godt, da Skiburgeren blev kåret til favorit-madbod på Instagram. Se billede via linket nedenfor.

Ude i den store verden dukkede der også historier op om Skiburgeren. Roskilde Kommune lavede et indslag med Poul om Skiburgeren, som kan ses på Skiklubbens hjemmeside.
Også på DRs hjemmeside var der en fin artikel om den legendariske Skiburger, med Pouls gode anekdoter. Klik her for at se Artiklen

Skiburgeren 2016

Dette års Skiburger har været præget af mange forandringer, da vi har været flere om planlægningen, fået endnu en container (stegeenhed) og et nyt vagtsystem.
Dette har betydet at vi på flere områder havde lettere ved opbygningen, en velfungerende bod og bedre fordeling af vagter.
Vi omsatte ikke for så meget som sidste års rekord, men (takket være noget at det store forarbejde) begrænset vores spild og styret vores indkøb, så den sidst indkøbte bøf blev stegt kl. 3.15 søndag morgen. Så stort set ingen madspild i år.
Slutresultatet er også flot i år, så alle jer der bidrog, har noget at være stolte over.
Nedtagningen gik også hurtigt i år, takket være vores container-park.
Den 8/9 havde vi evaluering af 2016 og alle inputtene indgår i arbejdet med Skiburgeren 2017.

En stor tak til jer alle, for at I gjorde det muligt.

Søren

Skiburgeren 2015

Vi har i år fremstillet og solgt i runde tal

• 13.500 Skiburgere
  • 5.600 Snowboardere
  • 2.000 Røsti
  • 3.000 360 burgere
  • 550 Byg selv - små
  • 800 Byg selv - store
  • 7.000 Kildevæld
  • 800 Coca-Cola
  • 300 Dåse øl

og omsætningen var i top.

Der var også en fin omtale i gratisavisen Paperboy - her er et link - http://issuu.com/paperboy5/docs/pbro_uge_31-2015

Godt gået alle sammen
Søren

Opsætning i glimt set fra formandens kamera, som ikke var med hele vejen i processen samt billeder fra selve festivalen.

Se også lidt video i bunden.

Selve festivalen også set gennem formandens kamera.

Lidt videoer, som udtrykker energien i vores burger bod, samt lidt tilkendegivelser om vores ændrede produktsortiment.

Skiburgeren 2014

Efter lang tids planlægning, kom tiden til opstilling af skiburgerboden på året Roskilde Festival 2014.

25 skiklub medlemmer får gennem fast arbejde, på 2 dage gjort boden klar til produktionen af skiburgeren, snowboardburgeren, 360 eren, flæskestegen og røstien. Et arbejde der er afgørende for om vi får en velfungerende festival.

Langt de fleste af disse medlemmer fra Roskilde Skiklub, var ligeledes med til at nedtage og pakke sammen efter årets festival.

En meget stor tak for indsatsen.

Kim T.

238 frivillige fik endnu engang Roskilde Skiklub SKIburger bod til at spille til musikken, en stor og flot indsat, gjorde at denne festival blev rigtig god, både på det arbejdsmæssige og det sociale og menneskelige plan. Tak for en dejlig festival, og en fortræffelig indsats for Roskilde Skiklub og festivalen. håber at se jer alle, igen til næste års festival.

Formanden

Porten ind til musikområdet bliver åbnet, og folk styrter af sted for at få årets første Skiburger.