Om Hedeland Skicenter, åbningstider og priser

Om Hedeland Skicenter

Hedeland Skicenter er Danmarks største alpine skianlæg og har alle de faciliteter man forbinder med alpint skiløb (omend i lidt mindre målestok end mange andre steder).

Skicenteret er beliggende i Hedeland natur- og fritidsområde, syd for Hedehusene. Indkørsel ad Tranemosevej, overfor Reerslev Kirke.

Find os på Google Maps, eller brug Rejseplanen.

Selve skibakken er kunstigt anlagt i midten af 1980'erne, og betjenes af 3 lifte, to tallerkenlifte i venstre side, og en børnelift i højre. Lifternes samlede kapacitet er ca. 1800 personer i timen. Faldhøjden på bakken er 45 meter, og den er 282 meter lang.

På den første tredjedel har bakken en hældning på 27,42%, hvilket svarer til en rød piste. Den midterste tredjedel hælder 15,85%, der lige akkurat kan angive blå. Nederste tredjedel hælder 2,85%, så det er en ekstremt svag grøn. Alt i alt kan en tur fra toppen og ned betegnes som en tur på en blå piste, omend i den lette ende af blå.

I venstre side af bakken findes der en snowpark, med forskellige rails og bokse. Kælkning på bakken er ikke tilladt, men der er mulighed for at kælke til højre for børneliften.

Bakken er belyst, og Hedeland Skicenter råder over 5 snekanoner så bakken kan dækkes af kunstsne. Vi har i sæsonen 2012/2013 anskaffet en pistemaskine, så sneen kan blive præpareret bedre, og sæsonen udvidet i forhold til tidligere. Du kan altid se et billede fra bakken på skicenterets webcam.

Åbningstider - generelt

Hedeland Skicenter har naturligvis kun åbent, når der er sne nok og det er muligt at stå på ski.

Se derfor altid vores hjemmeside for at finde ud af om vi har åbent inden du tager afsted!

Når vi har åbent, er vores generelle åbningstider:

Hverdage - kl. 17.00 til 20.00
Weekend - kl. 10.00 til 17.00

I perioder med meget sne, vil vi ofte prioritere at have åbent torsdag til søndag.

Der kan betales med Dankort og MobilePay.

HUSK: Sygesikringskort hvis du skal leje udstyr!

Ski-leje Støv-lelejeLift-kortTotal
Voksen100,-100,-100,-300,-
Barn under 12 år50,-50,-50,-150,-

NB: Vi udlejer desværre ikke langrendski eller snowboard.

Medlemmer har gratis liftkort alle dage. Øvrige priser som ikke-medlemmer.

Vi tilstræber at arrangere skiskole hver weekend vi holder åben. Kig efter skiltet med skiskole ved børneliften.

Det er muligt at købe mad og drikke i vores hyggelige klubhus, hvor man også kan få varmen. Medbragt mad kan også nydes i vores spiseområde.

Vi har Danmarks nok største skistald med over 300 par ski til udlejning, mere end 400 par støvler, samt ca. 100 hjelme i vores skistald.

Klik på nedenstående for at følge os!